2014. október 10., péntek

Negyvennyolcadik fejezet

A nyári szünet borzalmasan rossz volt. Kaptam egy levelet Harrytől, aminek még az elején örültem is, de utána azt kívántam, bár soha ne írt volna.
A levélben ugyanis az állt, hogy Voldemort átvette a hatalmat. Erre mondjuk magamtól is rájöhettem volna, a Reggeli Próféta legújabb cikkeiből. Ezek főleg a Roxfortról szóltak, és a mugliivadékok ellenőrzéséről.
Kiderült, hogy most már minden mágusnak muszáj a Roxfortba járni, és például Piton lesz az igazgató.
A nagyival egy hosszú beszélgetés folyamán megegyeztünk, hogy amint befejeztem az iskolát magamhoz veszem Katiet. Beismerte, hogy ő már valóban idős ehhez. Azzal persze tisztában voltam, hogy nehéz dolgom lesz, de azt is tudtam, hogy képes vagyok rá.
Kicsit izgultam, mert nem tudtam, hogy vajon a mágusokból lett vérfarkasokat ellenőrzik-e ( mert hogy a muglikat igen ). De levél nem jött, szóval nem sokat foglalkoztam a gondolattal.
Aztán eljött a szeptember elseje. Egyedül mentem le a kilenc és háromnegyedik vágányra, miután százszor is megígértem, hogy vigyázok magamra, és hogy a téli szünetben haza jövök.
- Jaj, de jó! - sóhajtott Anthony, mikor meglátott a pályaudvaron - Nagyon hiányoztál...
- Te is - motyogtam, és még szorosabban öleltem. - Padmat nem láttad?
- De, már fent van a vonaton. Én leszaladtam megnézni, hogy megjöttél-e.
- De neked nem kéne a prefektusi kocsiban ülni? - kérdeztem.
- Ja az - legyintett Anthony - Eltörölték az egészet.
- Na ne! Most komolyan?
- Igen, de nem tudom mi lesz. Ha Pitont nevezték ki igazgatónak, az már régen rossz. És kíváncsi vagyok ki lesz az új sötét varázslatok kivédése tanárunk. Azt is írták, hogy kötelező lesz a mugliismeret.
- Még jó, hogy negyedikben adtam le - morogtam - De azt is írták, hogy eltűnt a mugliismeret tanár.. Akkor ki fogja tanítani? Még azt is eltudom képzelni, hogy a nyakunkba sóznak még egy halálfalót Piton mellé.
- Ha igen, akkor sem tehetünk semmit - mondta bosszúsan Anthony - Teljesen tönkre teszik a sulit, legszívesebben vissza se jöttem volna, de hát kötelező.
- Ne mondj ilyet - motyogtam - Fontos az iskola...
- De nem így - hangzott egy gúnyos közbeszólás a hátunk mögül. Ginny volt az, Neville és Luna társaságában.  - Sziasztok. Milyen volt a nyár?
- Rosszabb, mint szokott, de elviselhető - felelte Anthony - És nektek?
- Elment - mondta Ginny - Ronék már nyár közepén felszívódtak otthonról. A bátyám esküvőjén ránk törtek a Halálfalók, és ők meg elmenekültek. Azóta csak egyszer kaptunk hírt róluk.
- És? - kérdeztem - Minden rendben?
- Igen, jól vannak.
- És veletek mi van? - fordultam Nevillehez és Lunához - Minden oké?
- Mondhatjuk - felelte Neville.
- Majdnem teljesen - mondta derűsen Luna - Ez is érdekes év lesz. Neville kitalált valamit....
- Előbb szálljunk fel! - szólt közbe az említett - Majd elmondom...
Már épp felhangzott az indulást jelző sípszó, úgyhogy felsiettünk a vonatra. Padma éppen szembe jött, mikor lassan indulni kezdtünk.
- De jó, végre megvagytok! - sóhajtott, és átölelt - Néztelek titeket minden fülkében, már féltem, hogy lekésitek a vonatot... - hadarta - Na, milyen volt a nyár?
- Rövid vagy hosszú választ szeretnél? - kérdeztem.
- Hosszút...
- Borzalmas - vágtam rá.
- Mi lett volna a hosszú válasz? - nevetett Ginny.
- Rossz - feleltem szintén nevetve.
Kerestünk egy üres fülkét, és bepakoltuk a holminkat, aztán mi is leültünk. Egy darabig csendben voltunk, aztán Neville épp belekezdett volna a terve részletezésébe, amikor lassítani kezdett a vonat.
- Mi ez? - pattant fel Luna - Nem lehetünk ott, még félúton sem járunk.
- Valami mozog... Ott elöl.. - morogta Anthony.
- Felszállnak a vonatra - jelentett Neville.
Nem sokkal később kinyílt a kupé ajtaja, és egy csuklyás alak lépett be.... Halálfaló volt...
Lassan, lekicsinylő pillantással végigmérte a társaságot, aztán a kezében tartott jegyzetkönyvben kutatott.
- Nevetek? - vetette oda.
- Miért kérdezi? - kérdezett vissza Ginny. Ezt eleresztette a füle mellett.
- Padma Patil - törte meg a csendet barátnőm.
- Luna Lovegood
- Neville Longbottom
- Anthony Goldstein
- Lisa Turpin
Ginny csak hallgatott, és gyűlölködő tekintettel méregette a férfit. Kínos csönd következett. Se a Halálfaló, se Ginny nem szólalt meg, mi pedig csak meredtünk magunk elé.
- Neved?
- Miért érdekli?! - ismételte emelt hangon Ginny.
- Ne csináld - suttogta Neville. Ginny nem felelt.
- Ginny Weasley - vágtam rá végül. A csuklyás rám nézett, ellenőrzött valamit a papírján, aztán se szó se beszéd kifordult a fülkéből.
- Miért csinálod ezt? - kérdezte csendesen Luna.
- Neville, mond el a terved - vágta rá a lány, de nem válaszolta meg a kérdést.
- Hát... - kezdte az említett - Tudjátok... Tudjátok, hogy Voldemort átvette a hatalmat, még a suli felett is. Elképzelhető, hogy Piton mellé még küld ránk pár Halálfalót, és valami fekete mágia iskolát csinál, vagy tudom is én... A lényeg, hogy ezt nem hagyhatjuk. És erről jutott eszembe, hogy talán újra lehetne szervezni a DS-t. Persze, csak ha ti is benne vagytok - tette hozzá.
Nem feleltünk, és a téma így el is szállt. Nem tudtam, hogy mit akarok. Volt egy amolyan ,, minden menni fog, és majd kiderülnek a dolgok" hozzáállásom.
A Roxfortban lényegesen sokat változott a hangulat. Minden arcról le lehetett olvasni a félelmet, és mintha a beszélgetések halkabbak lettek volna. Csak néha csengett fel nevetés, de az inkább gúnyos volt, vagy épp hisztérikus, de semmiképpen sem vidám. 
Néma csendben vonultunk az asztalunkhoz, és a vacsora kezdetéig meg sem szólaltunk.A beosztás is gyors volt, és senki sem tapsolt. Végig Piton beszédét vártuk - de egyben tartottunk is attól. Végül elérkezett a pillanat; az újonnan kinevezett igazgató felállt.
- Üdvözlök minden diákot az iskolában. - kezdte ridegen - Meglehetősen sok változás történt a házirendben, ezeket a klubhelyiségetekben elolvashatjátok. A sötét varázslatok kivédése tantárgyat eltöröltük, helyébe lép a sötét varázslatok, amelyet mostantól Amycus Carrow professzor fog tanítani. Nővére Alecto Carrow tanárnő a mugliismeret oktatását veszi át. Ez a tantárgy mostantól mindenkinek kötelező.
Ezzel be is fejezte mondanivalóját, és intett, hogy mehetünk lefeküdni.
A szokásos zsibongás elmaradt, csupán a padlón sikló székek zaja törte meg a dermedt csendet. A klubhelyiségben szólaltunk meg először. Utunk a faliújsághoz vezetett, és olvasni kezdtük az új rendeleteket.
- Tiszta Umbridge - motyogta Anthony, miután végigfutotta a harminc tételből álló listát - Diákcsoportokat alkotni tilos...Hírverőt vásárolni tilos....A tanárok csak a tantárgyukhoz kapcsolódó információkat közölhetnek... Jézusom! Messzebbre is megy...
- Megengedett a testi fenyítés? - ráncolta a homlokát Padma - Végül is Umbridge is csinálta...
- Menjünk lefeküdni! - jelentettem ki - Nem akarok ezzel foglalkozni, gyertek már!
Barátaim meredt szemmel követtek. Mielőtt elváltak útjaink megcsókoltam Anthonyt ( Padma tüntetően elfordult ) aztán felvonultunk. Gyorsan pizsamát vettünk, és bebújtunk az ágyba. Már épp le akartam kapcsolni a lámpát, amikor egy göndör, világosszőke hajú lány nyitott be az ajtón.
- Bocsánat - kezdte tétován - Itt vannak a hetedéves Hollóhátas lányok?
- Igen - feleltem - Ki vagy? - kicsit talán barátságtalan voltam, de nagyon meglepődtem.
- Én... Lucie vagyok. Lucie Tailor...
- Szia Lucie - pattantam ki az ágyból - Miért vagy itt?
- Magántanuló voltam - mondta, most már kicsit bátrabban - De az új rendelet miatt ide kell járnom.
- Áh, már értem - bólintottam - Nos, és Lisa Turpin vagyok, ő meg a barátnőm, Padma Patil.
- Örvendek - mosolygott - Nagyon szép hely. Nem gondoltam volna, hogy iskola.
- Hát igen...
Ezután nem igazán beszéltünk. Újra bebújtam az ágyba, közben Lucie kipakolt, és felvette a pizsamáját. Egy darabig csak meredtem a mennyezetre, aztán kibukott belőlem valami.
- Neville mellett vagyok - jelentettem ki.
- Tessék? - pislogott Padma.
- Neville mellett vagyok - ismételtem - Előre látom, hogy borzalmas, amit velünk művelni fognak, és ezt nem hagyhatjuk. Újra fogjuk szervezni a DS-t!
És választ sem várva visszadöltem a párnámra, és a következő percben már el is aludtam.

Sziasztok! :)
Nos, köszi, hogy elolvastad! :)
Remélem tetszett, most jön csak a java. 
Kész van a prológus és a desing, úgyhogy hozom a linket:
http://akirolhalgatnak-giger.blogspot.hu/
Remélem tetszeni fog, de csak ha ennek a 
történetnek vége, akkor kezdem. :)
Giger :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése